قوانین و مقررات

قوانین مربوط به عضویت و ثبت نام

- حداقل سن متقاضی برای عضویت و فعالیت بازاریابی شبکه ای 18 سال تمام می باشد.
- ثبت نام متقاضی فقط از طریق مراجعه به سایت رسمی شرکت (sibmlm.ir) امکان پذیر است.
- عضویت و ثبت نام فردیکه در شرکت دیگری با همین موضوع ( بازاریابی شبکه ای ) در حال فعالیت می باشد غیر مجاز بوده مگر اینکه فرد متقاضی انصراف کتبی خود را از شرکت قبلی در هنگام ثبت نام به همراه سایر مدارک ارائه نماید.
- مشخصات اولیه که در فرم ثبت نام ثبت می گردد می بایست مطابق با اطلاعات دقیق شناسنامه ای وی باشد.

نکته: عواقب ناشی از اعلام اطلاعات غلط شخصی و بانکی متقاضی به عهده خود او بوده و شرکت هیچگونه مسئولیتی از این بابت بر عهده نخواهد داشت.
- شرکت هیچ مبلغی بابت عضویت و ثبت نام از متقاضی دریافت نخواهد کرد و این فرایند کاملا رایگان بوده و همچنین متقاضی نیز پس از تائید صلاحیت هیچ اجباری در مورد خرید کالا ندارد.

 

قوانین مربوط به بازاریابی شبکه ای

- کلیه اعضاء موظف به رعایت مقررات و قوانین حاکم بر بازاریابی شبکه ای که توسط کمیته محترم نظارت بر بازاریابی شبکه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت تنظیم گردیده خواهند بود.
- مشاور فقط حق معرفی و فروش محصولات شرکت را دارد.
- آموزش و اطلاع رسانی در مورد طرح درآمد زایی وظیفه شرکت می باشد و شرکت هیچ تعهدی نسبت به فراهم نمودن محل آموزش، ملزومات اداری و ابزار و ادوات آموزشی و .... ( به جز ملزومات اولیه) برای مشاور جهت آموزش به مشاوران دیگر را ندارد .
- مشاوران می بایست قبل از شروع به فعالیت آموزش های لازم را ببینند و همچنین اطلاعات خود را در خصوص فعالیت بازاریابی شبکه ای به روز کنند.
- مشاوران می بایست نسبت به طرح درآمدزایی شرکت تسلط کامل داشته و از کلیه قوانین و دستورالعمل های حاکم بر این صنعت آگاه باشند و همچنین خود و زیر مجموعه خود را ملزم به رعایت منشور اخلاقی شرکت کنند.
- عضویت و فعالیت مشاوران در سایر شرکت های بازاریابی شبکه ای با هر عنوان ممنوع می باشد.
- تشکیل جلسات آموزشی و عضو گیری خارج از دفتر مرکزی و یا یکی از شعبات رسمی شرکت ممنوع می باشد.
- قرارداد یا توافق نامه بین مشاور و شرکت صرفا جنبه همکاری در جهت فروش محصولات شرکت دارد، بدیهی است این قرارداد از نظر قانون کار و بیمه خارج است.
- مشاوران می بایست به زیرمجموعه های خود در راستای تبعیت از منشور اخلاقی شرکت آموزش های لازم را بدهند.
- مشاوران می بایست همواره در جریان آخرین اخبار و اطلاعات شرکت و قوانین حاکم بر این فعالیت تجاری و قوانین داخلی شرکت و نیز سایر اطلاعات ضروری و خط مشی ها و یا مقررات عمومی و محصولات و آموزش های شرکت و همه مواردیکه ممکن است بر این تجارت و وظایف افراد تاثیر گذار باشد قرار گیرند.
- مشاوران می بایست در حفظ اسرار محرمانه بکوشند و همچنین در جهت حفظ اطلاعات که ممکن است برای فعالیت تجاری دیگران مضر باشد کوشا باشند.
- مشاوران موظف هستند که اطلاعات درست را در مورد محصولات، آموزش، معرفی طرح درآمدزایی و ...... را از سایت رسمی شرکت استخراج و دقیقا مطابق آن عمل نمایند.
- مشاوران موظف هستند کلیه نکات حمایتی را نسبت به زیر مجموعه خود اعمال کنند و همچنین کلیه تلاش خود را در جهت رشد افراد زیر مجموعه خود در تمام زمینه های لازم اعم از آموزش، فروش محصولات، تسلط به پلن درآمدزایی و ..... انجام دهند.
- مشاوران موظف هستند در خصوص پورسانت و پاداش های در نظر گرفته شده توسط شرکت توضیح کامل به متقاضی ارائه بدهند و به آنها متذکر بشوند که کسب مبالغ فوق کاملا به فعالیت و عملکرد آنها پس از ورودشان بستگی دارد.
- مشاوران به هیچ عنوان نباید از ناتوانی ها یا ضعف دیگران مانند بیماری، سالخوردگی و بی سوادی و یا عدم آشنایی آنها به زبان خاص در جهت خرید و فعالیت سوء استفاده کنند.
- مشاوران نباید متقاضی مشاور دیگر را جذب نماید.
- مشاور حق فروش، واگذاری و یا انتقال جایگاه و منافع حاصل از آن به دیگران را تحت هیچ شرایطی ندارد.
- هرگونه فروش و بازاریابی محصولات شرکت از طریق سایت های حراج اینترنتی ، وبلاگها و یا با هر نوع ابزار و وسایل تبلیغاتی دیگر غیر از وب سایت شرکت ممنوع می باشد و در صورت مشاهده با فرد خاطی برخورد خواهد شد.
- احتمال وجود کالاهای ارائه شده در بازار سنتی، فروشگاهها، تعاونی ها و ..... وجود دارد، در این مورد مشاور نمی تواند ادعا یا اعتراضی کند.

- بر اساس قوانین مالیاتی کشور، مالیات بر درآمد بازاریابان، از مبلغ کمیسیون واریزی به حساب آن ها کسر خواهد شد. (از اول سال 95 مالیات 3 درصد تکلیفی حذف شده است )
- مسئولیت مطالب و اطلاعات موجود در سایت رسمی شرکت به عهده شرکت بوده و چنانچه مشاوری از مطالب فوق به طرز نادرستی استفاده کند و یا  به دلیل مطالب غیر واقعی و آموزش غلط باعث ضرر و زیان شخص دیگری گردد آن مشاور مسئولیت جبران خسارت وارده را می بایست به عهده بگیرد.
- در صورت لزوم به استفاده از تبلیغات محیطی و رسانه ای، مشاوران می بایست قبل از هر اقدامی درخواست کتبی خود را برای شرکت ارسال و شرکت نیز پس از بررسی و هماهنگی با کمیته نظارت موافقت یا عدم موافقت خود را به مشاور اعلام می کند، بدیهی است هرگونه از این نوع تبلیغات بدون مجوز کتبی شرکت ممنوع می باشد.
- مشاوران مجاز به مصاحبه رادیویی، تلویزیونی، روزنامه و مجله و برگزاری همایش عمومی جهت معرفی محصولات، فرصت های درآمدی و .... بدون مجوز کتبی شرکت نیستند.
- شرکت پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح حق هرگونه تغییر در قیمت کالا، نوع و برند آن را دارد و مشاور در این مورد حق اعتراضی ندارد.
- چنانچه مشاور پس از انصراف بخواهد مجددا در سیستم فعالیت داشته باشد اگر ظرف مدت یکماه برگشت صورت پذیرد مشاور در جایگاه قبلی خود مشغول فعالیت می شود ولی چنانچه بیش از یکماه از انصراف مشاور بگذرد می بایست جایگاه جدیدی انتخاب و شروع به فعالیت نماید.


قوانین مربوط به پورسانت و پاداش ها

- طبق طرح درآمد زایی SIB دریافت کمیسیون برای تمامی بازاریاب ها در هر ماه منوط به احراز شرایط اشتغال به کار ( فعال بودن ) توسط شخص بازاریاب است. شرایط فعال بودن در قسمت طرح  درآمدی شرکت شرح داده شده است.

- هر مشاور می بایست جهت واریز وجه پورسانت شماره حساب بانکی با نام خودش به شرکت ارائه نماید. نکته: لازم به ذکر است کلیه تراکنش های مالی شرکت با مشاوران از طریق بانک انجام می شود.
- پورسانت های مربوطه پس از تسویه فاکتور مطابق پلن درآمدزایی شرکت پس از کسر کسورات قانونی محاسبه شده و حداکثر تا پایان هر ماه شمسی به حساب مشاوران واجد شرایط واریز خواهد شد.

- در صورتیکه پس از واریز وجه، خریدار از خرید منصرف گردد، برگشت از خرید (طبق دستورالعمل بازپسگیری)  پورسانت بازاریابان محاسبه و پرداخت می گردد.
- ملاک محاسبه پورسانت و پاداش های مربوطه میزان فروش محصولات شرکت با استفاده از طرح درآمدزایی بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل است.
- مشاور می تواند در هر زمان از فعالیت خود انصراف دهد در این حالت شرکت کلیه پورسانت های پرداخت نشده را به مشاور پرداخت می نماید و جایگاه وی حذف می گردد.

- به دلیل اینترنتی بودن سیستم پرداخت کمیسیون ها در صورت درخواست احتمالی بانک، مبلغ کارمزد بانکی تمام تراکنش های مربوط به واریز وجوه به حساب همکاران تجاری، از کمیسیون پرداختی کسر خواهد گردید.

- تمام همکاران تجاری، برای انکه بتوانند کمیسیون های خود را در حساب بانکی خویش دریافت کنند، موظف هستند تصویر واضح از کارت ملی خود را که اطلاعات مندرج روی آن با مشخصات صاحب دفتر کاری مطابقت کامل دارد، برای شرکت ارسال کنند. 


قوانین مربوط به کالا

- مشاوران موظف هستند حین خرید محصولات شرکت مشخصات فنی کالاهای ارائه شده شامل تصویر، وزن، نوع، قیمت و امتیاز کالا و سایر اطلاعات را بطور کامل مشاهده نمایند.

- هزینه مربوط به مالیات برارزش افزوده ، به طور جداگانه محاسبه و از خریداران در هنگام صدور فاکتور اخذ می شود.
- مشاوران موظف هستند کالاهای ارائه شده را با قیمتی که در سایت مشخص شده به فروش برسانند، در غیر اینصورت با شخص خاطی برخورد خواهد شد.
- مشاوران می بایست در زمان خرید نحوه تحویل کالا را مد نظر قرار دهند که این فرایند می تواند از دو طریق حضوری ( محل شرکت و یا یکی از شعبات آن ) و غیر حضوری ( از طریق پست ) انجام شود.
- مشاوران باید در خرید غیر حضوری دقت نمایند آدرس پستی بصورت کامل و دقیق ثبت گردد. در صورتی که به هر دلیل، (اشتباه بودن آدرس اعلام شده توسط مشتری، حضور نداشتن مشتری در آدرس مورد نظر، عدم ارائه مدارک مورد نیاز و موارد دیگر) پیک موفق به تحویل کالای سفارش داده شده به مشتری نشود، بعد از مرجوع کردن کالا به دفتر شرکت، مشتری موظف است شخصاً به دفتر شرکت مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ارسال پیک، و ارائه مستندات لازم، کالای سفارش داده شده را تحویل بگیرد.

مقررات بازپس گیری  و حق انصراف

ماده 1. بازپس‌گیری
بر اساس بند (16) ماده (10) آیین نامه اجرایی مواد (2) و (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی در صورت فسخ قرارداد بازاریاب، باز پس گرفتن محصولات فروخته شده (حداکثر طی 12ماه منتهی به تاریخ فسخ قرارداد) که قابل فروش مجدد است و استرداد مبلغ دریافتی کالای مرجوعی منهای هزینه ارسال و باز پس فرستادن کالا و سود خرده فروشی تعلق گرفته شده به بازاریاب از قیمت برای مصرف‏ کننده و مالیات غیر قابل استرداد، تعهد شرکت است.
تبصره 1. شرکت بازاریابی شبکه ای می‏تواند کمیسیون پرداخت شده در ازای فروش کالای مرجوعی را از کمیسیون بعدی بازاریابان سطوح  بالاتر کسر نماید.
تبصره2. محصولاتی که بصورت پک هستند، در صورت باز شدن پک و کسری اقلام آن، پک قابل برگشت نیست و باید تمامی محصولاتی که بصورت پک ارائه شدند، با هم عودت گردند.

ماده 2. حق انصراف
 بر اساس ماده (37) قانون تجارت الکترونیکی، مشتریانی که از طریق اینترنتی اقدام به خرید محصولات شرکت می‌کنند می‌توانند حداکثر تا (7) روز کاری از زمان تحویل سفارش، برای برگشت کالای خریداری شده، اقدام نمایند و پس از طی این بازه زمانی کالای فروخته شده پس گرفته نخواهد شد.
تبصره 1. هزینه باز پس فرستادن کالا بر عهده مشتری خواهد بود.
تبصره 2. انعقاد قرارداد بازاریابی فی مابین بازاریاب و شرکت اماره‌ای است بر غیرمصرف کننده و نهایی بودن بازاریاب.
تبصره 3. محصولاتی که بصورت پک هستند، در صورت باز شدن پک و کسری اقلام آن، پک قابل برگشت نیست و باید تمامی محصولاتی که بصورت پک ارائه شدند، با هم عودت گردند.

ضمیمه های قابل دانلود

- قانون نظام صنفی
- آیین نامه تبصره ماده 87
- قانون تجارت الکترونیک
- فصل اول و دوم قانون نظام صنفی کشور
- فصل سوم قانون نظام صنفی
- فصلهای چهارم و پنجم قانون نظام صنفی
- فصلهای ششم و هفتم قانون نظام صنفی
- فصل هشتم قانون نظام صنفی
- فصل نهم قانون نظام صنفی
- آیین نامه اجرایی مواد 38 و 42 قانون تجارت الکترونیکی
- آیین نامه اجرایی ماده (7) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان

تاریخ انتشار   :   1397-07-07